Friday, May 25, 2012

hati yang merindui...:')

assalamualaikum...hari nie merupakan ari kedua aku guna blog bru nie..aku dh tmbh apa2 yang ptot kt blog nie bg lawa n sedap mata memandang (bg aku la)..tgh belajar nk jd blogger yang hebat...hahahaha..

tjok entry aku ari nie pasal rindu..aku bkn rindu someone special (boyfriend), aku sgt merindui family aku..dh berapa bln aku musafir kt bumi sarawak nie...dh lama aku x menatap wajah mak aku...rindu nk pelok mak..rindu nak bergaduh ngn mak..rindu nk dengar mak berleter pg2 kt aku...rindu segalanya pasal mak aku...Ya Allah, cepat la msa berlalu..terlalu lama rasanya nk tggu 21st june nie...nk blek umh...nk jmpa mak...nk tunjuk kt mak perubahan aku..msti mak suka...^_^,...

mak kesayangan tyme bercuti kt pulau perhentian..:')


aku pn rindu kt kakak2 aku, abg2 aku n paling penting anak sedara aku yang sangat lincah...aku nk tgok dya kenal x aku setelah lama x jmpa aku n ngn perubahan aku skrg...dulu, tyme mula2 pkai tdg labuh, aku ad post gmbr aku kt fb group fmly aku...n anak sedara aku yang berumur 2 tahun lebih tgok gmbr 2...dya kata smbil tunjuk kt gmbr aku, "tue mak su tok bedah"..hahahaha...igt jugak dya kt aku...aku rasa antara suma mak sedara n pak sedara dya, aku la yang dya x penah lupa..sb aku igt lagi tyme blek cuti sem lepas dya ikot kak aku amek aku kt airport...dya nie jenis tkot kt org yang dya x knal n dya x cam..tp bila aku msok ja dlm keta, dya tros terkam aku..even dya mcm malu2 n x pggl nma aku pn tp dya still igt aku..n berhimpit ja ngn aku sepanjang dlm keta 2...kmi p jln2, suma nk ngn aku ja...huhuhuhu...rindunya kt dya...rindu nk dgar dya wat lawak...rindu nk dgar dya pggl mak su...
cua yang lincah & cerdik, cepat ja tiru apa org buat..
dan antara suma ahli family aku, yang paling aku rindu selain mak aku adalah abg farid aku...yang tgh stdy kt mesir skrg...dh berapa lama aku x jmpa dya...dh lma x contact dya...bz mengalahkan menteri...dya la yang mendorong aku selama nie..dya la yang menguatkn aku selama nie...dya la yang paling memahami aku..even kadang2 aku terasa hati ngn dya sb dya selalu kutuk2 aku..tp kutuk mengutuk nie dh jadi kebiasaan antara kmi adik beradik...kmi kutuk2 hanya sekadar berlawak dan mengeratkan hubungan antra kami...n dya la org pertama aku gtaw sal perubahan aku...sb dya la yang beria-ia nk aku berubah..dan aku dah berubah, aku nk dya jd org 1st yang taw..sb aku taw dya akan hepy aku dh berubah...terima kasih abg sb support adik slma nie..n x jemu nsihat adik swoh pkai tdg labuh...akhirnya Allah bukak jugak hati adik utk berubah..mybe berkat dr doa mu jgak...:')
bersama ngn abg aku buat kali terakhir b4 dya bertolak ke mesir...
Ya Allah Ya Tuhan ku, aku sgt gembira skrg..entah kenapa sejak aku berubah nie hati aku rasa tenang..aku x rasa resah gelisah mcm dlu...eventhough skrg aku still dlm keadaan sedey sb kehilangan someone..erm...insyaAllah aku bleh hadapi...smlm aku dh wat bnda yang aku rsa betol...aku decide aku dh x maw nk contact dya sb aku taw itu yang dya nk..aku taw dya akan ok ngn decision aku 2..sb dya x penah kesah aku contact dya ke x..dya x penah kesah sal aku sb i'm nothing to him...


aku sentiasa mendoakan dya bahagia..x penah aku lupa nk doakan yang terbaik utk dya..moga2 dya berbahagia selalu n dpt apa yang dya nk dlm hidup terutamanya dlm pencarian nya utk mendapatkan calon isteri yang solehah..amin..

aku lak, erm...biar la aku rawat dulu hati aku nie...aku nk kejar dulu kasih syg ALLAH, nk dptkan balik cinta ALLAH yang dulu aku sia-siakan...Ya Allah, sesungguhnya aku menyesal dulu, menyesal ngn apa yang aku dh lakukan...Ya ALLAH, ampunkan dosa hamba Mu ini Ya Allah...selama 19 tahun n x lama lg nk msok 20 tahun, aku hanya bersifat keduniaan..x penah fikir sal akhirat..

penah jugak aku terfikir dan bayangkan mcm mna nti keadaan aku tyme hari pembalasan nti...adakah aku nie tergolong dlm golongan kanan or kiri...if aku tergolong dlm gologan kiri, betapa rugi n malang nya nasib aku...setiap kali aku baca tafsir, aku selalu terbygkan azab ALLAH pada aku...pada apa yang dh aku lakukan dulu..Ya Allah, sungguh aku takut sekali dengan azab Mu Ya Allah..Ya Allah, Engkau ampunkanlah aku Ya Allah...sesungguhnya aku hanya lah hamba Mu yang hina, yang x penah terlepas dari melakukan dosa..Ya Allah Ya Tuhanku, Engkau peliharalah aku Ya Allah...Engkau penuhkan rasa takut dlm dadaku terhadap Mu dan akan azab Mu, Ya Allah..Engkau penuhkan dlm dadaku rasa rendah diri dengan Mu Ya Allah...sesungguhnya aku hanya lah hmba Mu yang hina..Ya Allah Ya Tuhanku, terlalu bnyk yang ingin aku sampaikn kepada Mu Ya Allah...Namun, aku x terdaya kerana terlalu bnyk dosa yang aku lakukan dan tidak cukup untuk aku luahkan rasa bersalah ku terhadap Mu Ya Allah...

Ya Allah Ya Tuhan ku, hanya kepada Mu Ya Allah aku meminta pertolongan dan hanya kepada Mu aku merintih Ya Allah...Ya Allah, aku memohon kepada Mu Ya Allah, jgn lah Engkau biar kan rasa cinta ku terhadap manusia melebihi cinta ku terhadap Mu Ya Allah..sesungguhnya hnya cinta Mu yang ku dambakan...Ya Allah Ya Tuhan ku, aku memohon kepada Mu, Engkau buang la rasa suka aku terhadap someone tue Ya Allah...kerana aku bukan lah untuk dya, dan dya bukan untuk aku...sesungguhnya dya berhak mendapat yang terbaik dan lebih baik dari aku...Ya Allah, Engkau kurniakan lah dya pasangan yang solehah, alim, baik, yang dpt membahagiakannya dan yang dpt membantunya mendekatkan dirinya kepada Mu Ya Allah..sesungguhnya itu yang dya inginkan..


Ya Allah, hanya itu yang aku inginkan untuk dya...dan aku, Engkau bimbing la aku menuju ke jln Mu, ke jalan yang diredhai Mu...Engkau bimbinglah aku umtuk mendapatkan cinta Mu yang sejati dan abadi...Ya Allah Ya Tuhan ku, aku terasa kerdil berada di samping Mu...kadang2 aku tertnya layakkah aku mendapat cinta Mu yang agung padahal aku hnyalah hambaMu yang hina, yang dipenuhi dengan dosa noda...Ya Allah Ya Tuhanku, ampunkan segala dosa2 ku Ya Allah..Hanya itu yang aku pinta..Jangan lah Engkau palingkan aku dr hidayah Mu Ya Allah..sesunguhnya Engkau Maha Pengasih Maha Penyayang...
✿~ Adakalanya saya rasa RINDU sangat dengan Allah..
✿~ Adakalanya saya rasa ingin "BERBICARA" dengan Allah..
✿~ Adakalanya saya rasa Allah terlalu DEKAT dengan saya..

Sehingga saya MENANGIS bersendirian, hati berkata-kata tentangNya..lalu saya SEGERA mengambil WUDUK dan mencapai KALAMNYA, Al-Quran yang terindah..setiap baris ayat-ayat cintaNya menyentuh HATI yang keras ini, dan AIR MATA jernih jatuh di pipi..begitu indah bila Allah pujuk hati hambaNya..saya rasa amat bertuah dan BERSYUKUR kerana Allah pilih saya untuk dekat denganNya, rebutlah PELUANG itu..♥♥




 

2 comments:

  1. Of course i'm really happy for u..
    tahniah dik, seronok melihat mu happy dan tenang dengan pae yang mu buat.

    Tanam kata2 abg ni
    Bila kita nak jadi baik, Allah akan hantar ramai org baik dikeliling kita. dan bila kita jadi baik kerana Allah, Satu hari nanti akan datang org yang baik untuk kita. Itu janji Allah. Percayalah dengan janji Allah. Wanita yang baik insyaAllah untuk lelaki yang baik. Fokus pada cinta Allah....

    p/s:ur blog is to crowded..kadang2 serabut.. hehe..

    ReplyDelete
  2. thanx abg coz memahami..

    hahahaha...crowded la lawa..adik suka crowded2 nie...:D

    ReplyDelete