Sunday, May 27, 2012

KAUM HAWA...JANGAN JADI PENGECUT..

 Entry aku kali nie berkaitan aurat kaum HAWA..aku bukan la nk ckp diri aku dh tutup aurat aku dengan sempurna..namun, aku hanya ingin mengingati diri aku sendiri dan sahabat2 yang aku sayangi, yang aku ingin msok ke syurga ALLAH bersama2 kalian...sesungguhnya aku sgt takut akan azab ALLAH terhadap kaum HAWA yang tidak menutup aurat dengan sempurna..dan aku x sanggup melihat sahabat2 yang aku sayangi tergolong dlm golongan yang menerima azab ALLAH..
 aku bukan nk membukak aib sendiri tp aku cuma ingin menceritakan pengalaman aku..dulu, aku pn x menutup aurat dengan sempurna...aku pkai ja apa yg aku nk...ckp ja pkai tdung tp bju ketat, suka singsing lengan baju..bukan singsing la, tabiat aku, aku suka lipat lengan bju..x kira la tshirt or bju kurung...aku mmg akan lipat smpai abg aku tnya knp la suka lipat lengan bju 2..kena cubit pn ada kadang2..tp x penah pn aku amek pengajaran dr apa yang abg aku buat 2..kerasnya hati aku tyme 2..aku buat x endah ja ngn nasihat dya..

ada orang ckp klaw pkai tudung labuh nie x cantik la, x reti berfesyen la, nti x nmpk corak kt bju yang lawa 2, apa2 lg la...
mmg la org yang x pkai tdg labuh nie cntik, or lebih senang dipggl yang x menutup aurat nie cantik, tp cntik yang sementara, cntik hanya diluar, bukan di dalam..
even kita pkai tudung labuh, even x nmpk cntik, even x bleh nk tunjuk corak bju yang lawa2 tp kita cntik kekal..
cntik luar dan dlm..
org akan tgok kaum HAWA yang tutup aurat nie manis ja dan sedap mata memandang..bila kaum HAWA pkai tdung labuh, org laki takut nk kcaw..so, klaw nk cntik luar dan dlm tutup la aurat anda, kaum HAWA..

 sekarang, aku dh mula berjinak2 pkai tudung labuh, pkai stokin, pkai bju yg beso-beso, pkai handsock..and aku rasa sgt2 tenang n selamat pkai mcm 2..perasaan yg x dpt nk digmbrkan dengan kata2..kita alami sendiri bru taw..dulu aku tertnya2 org yg pkai tdung labuh nie, pkai handsock sepanjang masa nie x pnas ka??bila aku try pkai, mula2 rasa x selesa sgt..tapi lama2 aku rasa best mcm mna ntah..best la...rsa terlindung la..

and sekarang, aku hope sgt aku akan istiqomah ngn perubahan aku nie..bila nk bli bju ja sgt2 tkut klaw bju 2 kecik..n klaw bleh nk ja pkai bju size XL tros..klaw kuar dr bilik pn nk pkai bju pn kena pkai lengkap suma bnda..dr atas smpai bwh..even nk p minimart pn nk pkai yg lengkap..sb malu nti klaw jmpa lelaki mcm mna??abis la aurat aku dpa tgok...dlu aku x penah pn terfikir sal nie..nk kuaq pn ikot dan ja pkai..klaw tyme 2 tgh pkai bju tshirt tdo smlm, bju 2 la aku pkai p minimart..x kesah org tgok ke x..x kesah pkai ke x stokin n handsocks..tp sekarang, aku sgt malu..insyaAllah, moga2 ALLAH kuatkan iman aku, sentiasa istiqomah ngn apa bnda baik yang aku lakukan sekarang nie n x la buat just hangat2 taik ayam, just nk tunjuk baik depan org..alhamdulillah, ALLAH masih syg aku even selama 19 tahun aku bernyawa atas bumi ALLAH nie, aku  lupa pada DIA..aku lupa tanggungjawab aku pada DIA..aku abaikan kasih syg DIA yang DIA bg kt aku dulu...sesungguhnya aku sedar sekarang..Terima Kasih ALLAH kerana masih sygkan hamba-MU yang hina nie...:')

 insyaAllah, lpas nie aku berazam nk pkai purdah plak..aku nk tutup muka aku yang gelap nie..hahahaha...biar la org nk ckp aku  nie bajet alim ka apa ka, yang penting aku hepy, aku rasa maruah aku terjaga..kt UNIMAS nie boleh kira la berapa kerat ja kaum HAWA yang pkai purdah..n setiap kali aku tgok dpa, aku tanam azam nk jd mcm dpa...insyaAllah,..tp bkn msa terdekat nie la...aku nk fokus pada perubahan aku dulu..nk kukuhkan dulu perubahan aku nie, lepas 2 bru strt pkai purdah..insyaAllah, klaw ALLAH mengizinkan, menggerakkan hati aku menjadi kuat untuk pkai purdah dlm msa terdekat nie, aku akan pkai..tp klaw bleh x maw la cpat sgt..nti aku x istiqomah..

kt bwh nie aku ad sket kata2 semangat yang aku amek dr kwn abg aku..bila aku bc entry dya nie aku rasa kena sgt ngn diri aku..moga2 dpt bg manfaat pada aku n sahabat2 kaum HAWA kt luar sna jgak..^_^,..

 Wahai Kaum HAWA...


JANGAN JADI PENGECUT untuk labuhkan tudungmu hingga menutup dada...
JANGAN JADI PENGECUT untuk labuhkan lengan bajumu hingga ke pangkal tangan...
JANGAN JADI PENGECUT untuk melabuhkan seluar atau kainmu hingga ke pangkal kaki..
JANGAN JADI PENGECUT untuk menyarung kakimu dengan kain penutup yang sebaiknya...
JANGAN JADI PENGECUT untuk melonggarkan pakaianmu...
JANGAN JADI PENGECUT untuk memakai pakaian yang tidak jarang...
JANGAN JADI PENGECUT untuk tidak memakai wangi-wangian yang keterlaluan..
JANGAN JADI PENGECUT untuk menyembunyikan perhiasanmu...
  
KERANA...

"Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anakmu serta wanita-wanita yang beriman agar melabuhkan pakaian bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar). Cara itu lebih sesuai untuk mereka dikenali (sebagai wanita yang baik-baik). Maka dengan itu mereka tidak diganggu dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha mengasihani."
< Al-Ahzab:59 >

KERANA...

Daripada Abu Hurairah r.a meriwayatkan bahawa Nabi Muhammad s.a.w bersabda:
" Dua jenis manusia penghuni Neraka yang aku tidak melihatnya. Golongan orang yang memegang cemeti menggerakkan seperti ekor lembu memukul manusia, dan golongan perempuan yang memakai pakaian tetapi bertelanjang yang menarik pandangan lelaki serta memalingkan pandangan kepada lelaki, kepalanya (rambutnya) seperti bonggol unta Khurasan, mereka tidak akan masul syurga dan tidak mencium bau semerbaknya dan sesungguhnya bau syurga itu sejauh perjalanan demikian."
(Hadith Riwayat Muslim: no. 2128)

KERANA...

Aisyah r.a telah meriwayatkan bahawa saudaranya, Asma' pernah hadir ke rumah Rasulullah s.a.w dengan pakaian nipis sehingga nampak kulitnya, Rasulullah s.a.w berpaling dan bersabda:
" wahai Asma', sesungguhnya seorang wanita apabila sudah baligh, dia tidak patut meperlihatkan tubuhnya itu, melainkan ini dan ini."(Baginda menunjukkan pada muka dan kedua-dua tapak tangannya)
 < Hadith Riwayat Abu Daud >

KERANA...

Dari Abu Musa Al-Asy'ari r.a berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda :
" Siapapun wanita yang memakai wangi-wangian, lalu ia melalui kaum lelaki agar mendapat baunya, maka ia adalah penzina."
(Hadith Riwayat An-Nasai, Abu Daud dan AtTirmizi )

KERANA...

"Dan janganlah mereka menghentakkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan"
( An-Nur:13 )

AYUH KAUM HAWA...


JANGAN JADI PENGECUT UNTUK MENJAGA AURATMU... 
JANGAN JADI PENGECUT UNTUK MELINDUNGI MARUAHMU...
JANGAN JADI PENGECUT UNTUK BERUBAH MENGIKUT SYARIATNYA...

KERANA...

"Dan bersegeralah kamu kepada ampunan dari Tuhanmu dan kepada syurga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang-orang yang bertaqwa..."
< Ali-Imran, 3:133 >

KERANA...

aku juga WANITA lemah dan tidak sempurna sepertimu...aku juga sentiasa mengharapkan keampunan dari Yang Esa..aku juga mengharapkan seorang insan untuk membimbingku...dan aku inginkan kita bersama-sama menikmati SyurgaNya nanti..insyaAllah..

No comments:

Post a Comment