Thursday, May 24, 2012

Permulaan terbaru..:')

Assalamualaikum..setelah berbulan2 aku x update blog lama,lastly aku decide buat blog bru since aku pn dh mulakan cara hidup baru..untuk entry 1st aku nie aku nk cerita perjalanan aku melakukan perubahan pada diri aku..

1st entry nie aku just nk bgtaw mcm mana aku tergerak hati nk berubah menjadi seorang perempuan yang menutup aurat nya dgn sempurna..nk ckp perempuan yang solehah, aku x layak dipanggil solehah..hanya Allah yg menentukan.. bagi aku pada permulaan perubahan, masih bnyk kekurangan yang ada pada diri aku.. bkn setakat bnyk, terlalu bnyk..terlalu bnyk bnda yang aku perlu perbaiki diri aku and terlalu bnyk kekurangan yang aku kena cover..

mula2 aku pkai tdung labuh (x la labuh sgt, just tutup bahu ja la), ramai budak klas aku pelik..n ramai jugak yang tnya kenapa aku pkai tdg labuh?..aku ckp la sja nk berhijrah..then, ad 1 hari tue aku brnikan diri pkai tudung bidang 60..ramai yg tegur.. n ad yang tnya sahabat aku, Nur Hazimah Mohd Rosdi (since dya yang paling rapat ngn aku) kenapa aku tiba2 berubah? zie pn satu, ad plak dya p jwb yang aku dilamar oleh org yang beriman...mcm apa ja lg...org lain pn percaya la ckp dya 2..dpa pn ckp la,wah, untung la...mcm kagum gila ja..smpai ke sudah kwn2 aku yang lain tue kna tipu ngn zie..zie ckp mcm tue sb ramai sgt yang tnya..n dya dh mls sgt nk jwb..so, dya jwb la mcm 2...hahahah..ksian dpa..

sbnrnya aku berubah nie mmg sb aku nk berubah..bkn sb spa2..bkn sb aku kna lamar ngn org beriman ke apa...aku just nk berubah..tue ja..sbnrnya dh lama niat nk berubah nie..cuma aku x cukup kekuatan lg nk hadapi kata2 dr mulut org..then, bila aku dh strt pkai tdg labuh nie, aku x sangka yang sangkaan aku yang org lain akn kutuk2 aku, ckp yang bajet alim la, apa la ternyata salah..ramai yang support aku..yang mana yang ckp dpn aku la..blkg aku hnya Allah yang taw apa yang dpa ckp..alhamdulillah,semangat aku nk berubah bertambah2..malah, ada yang mengikut langkah aku..hahahah...bangga plak.. x dak la..sja nk perasan..dpa bkn ikot aku..ad lg yang dpa ikot..bkn aku.. aku x layak dijadikan contoh yang baik..

sbnrnya ad sorg nie yang aku jadikan contoh...bdak klas aku..aku sgt kagum ngn dya..bdak nie pmpn...dya sgt comel, cun, baik n yang paling penting segalanya tentang dya sma mcm kwn baik aku tyme sekolah dulu..tp yang bezanya kwn aku x pkai tdg labuh dya pkai..aku sgt admire dya..nma biar la rahsia...

n ada jugak yang ckp aku berubah disebabkan someone..honestly aku ckp mmg aku berubah lpas somebody nie rapat ngn aku..tp berubah mmg sb niat aku nk berubah..cuma x dak org nk enhance perubahan aku b4 nie...b4 nie just abg aku ja yang asyik swoh aku pkai tdg labuh..tp dya x dak dpn mata aku..so, aku still boleh pkai apa2 yang aku nk sb x dak org control aku..tp bila dh rapat ngn someone 2, dya mcm jadi penguat/penggerak aku utk berubah..aku pn x taw knp aku boleh senang2 ikot dya..maybe Allah dh lembutkan hati aku tyme 2..

tapi skrg someone 2 dh jauh dr aku..kmi dh x rapat mcm b4 nie..erm, sedey mmg sgt sedey..tp aku x leh wat apa..aku redha dan aku mendoakan yang terbaik utk dya...mendapat kebahagiaan yang abadi dan dpt psgn yang ad ciri2 yang dya kehendaki, yang dpt bantu dya menuju ke jln Allah n dpt bantu dya mendekatkan diri pada Allah...

aku lak, aku akan sentiasa mendoakan yang terbaik utk kwn2 aku n dya...bg aku skrg aku nk tumpukan perhatian aku pada kasih syg Allah yang abadi..sebelum nie aku lalai, aku abaikan Dia smpai aku lupa yang Dia ad..Ya Allah, ampunkan dosa2 hamba-Mu ini...:'(

skrg even someone tue dh x dak, aku still ngn perubahan aku..sb aku berubah bkn sb dya..aku berubah sb aku nk dekatkan diri aku ngn Allah..aku sentiasa doa moga2 aku kuat utk hadapi ujian dlm proses perubahan nie..sesungguhnya Allah akn menguji hamba-Nya yang ingin berubah utk tgok setakat mna kesungguhan hamba-Nya tue nk berubah...

Ya Allah, jangan la Engkau lemahkan semangat aku dlm perubahan ini Ya Allah.. Engkau ikhlaskan hati ku ini berubah hanya kerana Mu, Ya Allah.. Engkau berikanlah kekuatan kepada ku agar aku dpt hadapi ujian Mu dengan ketabahan hati yang kuat dan semoga aku istiqomah dlm perubahan ini.,.amin Ya raballa'lamin...



No comments:

Post a Comment